Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2021-05-27 20:47:53
Dzień 16: Guemes - Santander

24.IX: Gdy rano wychodziłyśmy z Sophie z albergue w Guemes, powitała nas mżawka, a asfalt lśnił wilgocią.

Asfalt, asfalt i, gdy już zaczęłam kręcić nosem na jego nadmiar, Camino weszło na cudowną nadmorską ścieżkę. Szłam sama nad przepastnym skalistym brzegiem. Z zachwytem patrzyłam na szare, bezkresne wody Zatoki Biskajskiej, na kamieniste plaż epod urwistymi brzegami, na pięknie kwitnące trawy pampasowe i szerokie pola wysokiej kukurydzy.

Rowerowe Camino Agi i Wieśka :: Agnieszka Mitura :: 2021-05-01 14:44:48
Pielgrzymka do Santiago 2017-2019

Zapraszamy do zapoznania się z relacją z naszej trwającej trzy lata pielgrzymki rowerowej z Warszawy do Santiago de Compostela. Pod poniższym linkiem znajdziecie opisy poszczególnych dni (było ich w sumie 50), wiele zdjęć ilustrujących przebytą trasę, a także ślady GPX do ściągnięcia. Są tam także posty z informacjami praktycznymi.

Camino del Sureste 2018 :: Wiesław Topór :: 2021-04-29 22:13:04
Camino del Sureste 2018

14-15 kwietnia Warszawa – Madryt - Toledo

Długo oczekiwany wyjazd doszedł do skutku, pomimo licznych perypetii, które o mało co wykluczyłyby camino. Samochód zostawiłem w połowie drogi do Warszawy, skąd kursowały busy. Była niestety sobota i liczba busów była ograniczona, dlatego długo wystałem się na przystanku niepokojąc pod presją czasu. Na Dworcu Zachodnim zastałem bardzo długą kolejkę, a pociągi do Modlina kursowały co godzinę. W kolejce stał żołnierz z ogromnym plecakiem, trzy razy większym od niego. Wyposażenie legionisty rzymskiego w porównaniu z nim to błahostka, a...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2020-12-03 18:57:06
Norte Dzień 15: Noja - Guemes

23.IX: Za nami cudowne plaże Laredo, Santona i Noja - dzisiaj odchodzimy od Oceanu i zmierzamy do legendarnego Albergue del Abuelo Peuto w Guemes. Wypoczęte zjeżdżamy, wczesnym rankiem, hotelową windą. Ale zamiast zjechać na poziom wyjścia, zjechałyśmy piętro niżej, na poziom restauracji (zamkniętej o tej porze). Alarm potraktował nas jak… włamywaczkisurprise co oznajmił bardzo głośną syreną! Pojawił się ochroniarz, którego skruszone bardzo przeprosiłyśmy i… ruszyłyśmy w Drogę. Powitało nas wschodzące słońce i rześkie, morskie powietrze.

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2020-12-02 12:19:51
Norte Dzień 14: Laredo - Noja

22.IX: Dzisiaj idziemy z Sophie (i płyniemy łódką) do Noja (czytaj: Noha). Znowu dwie drogi do wyboru – na Camino del Norte drogi alternatywne zdarzają się dość często. Dzisiaj jedna droga prowadzi w głąb lądu, przez Colindres. Druga biegnie wzdłuż Oceanu, do Santona, stamtąd łódką i dalej wzdłuż plaży do Noja. Wybieramy ok. 15 kilometrową drogę nad Oceanem i warto było – była naprawdę piękna!

Rano idziemy eleganckim nadmorskim bulwarem i plażą.

Potem wsiadamy...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2020-11-23 17:53:05
Norte Dzień 13: El Pontarron - Laredo

21.IX: Wyruszam z El Pontarron w miłym towarzystwie Niemki Sophieheart którą właśnie tutaj poznałam. Mamy do wyboru dwie drogi: poboczem szosy – krótsza albo ścieżkami wśród zielonych wzgórz – dłuższa. Wybrałyśmy tę dłuższą, spokojniejszą przez wzgórza. Droga jest bardzo ładna, momentami stroma – jak przystało na Camino del Norte.

Przechodzimy przez małe osady. W jednej z nich, w La Magdalena, strzałki gdzieś niknąsurprise

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2020-11-16 23:32:19
Norte Dzień 12: Onton – El Pontarron

20.IX: Z Onton, Camino prowadzi nas dwiema drogami: nadbrzeżną (krótsza) i w głębi lądu (dłuższa). Obydwie łączą się tuż przed Castro Uridales. Wybrałam drogę bliżej Oceanu. Niestety, okazało się, że w znacznej części prowadzi ona poboczem dość ruchliwej szosy, pełnej serpentyn i wiaduktów.

Po ok. 13 km, weszłam do naprawdę pięknego Castro Uridalesheart Zatrzymałam się na dłuższy odpoczynek na ślicznym skwerze z widokiem na malowniczy port, na wysoki...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2020-11-14 12:06:45
Norte Dzień 11 Portugalete - Onton

19.IX: Z Portugalete do Onton są ok. 23 km. Pielgrzymi poranek: pakowanie, śniadanie i w Drogę. Ulicą w górę ruchomym chodnikiem, potem długim mostem nad wielopasmową jezdnią. Większość tego etapu to ścieżki pieszo – rowerowe i drewniane, długie pomosty wzdłuż oceanu. Są też miejsca, które przypominają nieco zieloną Galicję.

Droga bardzo malownicza, z bryzą morskiego powietrza. Wejście do La Arena nie jest zbyt ładne, ale nagle… poczułam bryzę morską i wyszłam na piękną plażę.

Kawa w barze, z widokiem na plażę, była naprawdę pyszna. I potem to, z czego La Arena jest sławna: idę długimi,...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2020-11-11 10:38:41
Norte Dzień 10: Bilbao - Portugalete

18.IX: Śniadania na Camino są szczególne. Jem śniadanie, ale już myślę o Drodze: chcę już jak najszybciej zarzucić plecak na ramiona i ruszyć Poczuć znowu Drogę! Wychodzę, gdy na nocnym niebie pokazują się pierwsze smugi wschodzącego słońca. Bilbao żegna mnie gęstymi światłami.

Droga powitała mnie mżawką, ale było ciepło więc poranek była bardzo przyjemny. Na początku od razu strome podejście, które częściowo przebiega śladem starego traktu.

Po minięciu Capilla...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2020-11-08 21:35:18
200 tysięcy otwarć! Dziękuję!

Dziękuję Wam za ponad 200 tysięcy otwarć mojego bloga!heart Gdy w 2013 roku, po powrocie z pierwszego Camino, z ogromną nieśmiałością zaczynałam pisanie tego bloga, nawet nie przypuszczałam, że znajdzie on tylu czytelników. Dziękuję! Na blogu podzieliłam się z Wami przeżyciami z mojego pierwszego Camino z Leon do Santiago (CAMINO FRANCES) w 2013 roku. Potem opisałam moje niezwykłe CAMINO PRIMITIVO i FINISTERRA - MUXIA w 2016 roku. Teraz stopniowo opisuję moje ostatnie Camino z Irun do Santiago czyli CAMINO DEL NORTE. To bardzo długie (ponad 1000 kilometrowe) i trudne (dużo stromych podejść i zejść) Camino, więc działo się bardzo dużo i pozostało mi wiele wspaniałych wspomnieńsmiley

Chcesz pisać?

Chcecie pisać o swoim Camino? O tym jak się przygotowujecie... jak dojrzewają w Was marzenia o drodze... o tym jak mijają kolejne dni na Camino... o wszystkim czym chcecie się podzielić...? Piszcie swojego CaminoBLOG'a!!!

Wystarczy zarejestrować konto » i możecie zaczynać!